Servisujeme všechny typy závěsných motorů! Motory zakoupené u nás mají levnější servis a prodlužujeme jim záruku až na čtyři roky!

16 let zkusenosti v servis a oprava lodních motorů
16 let zkusenosti v servis a oprava lodních motorů
Servis lodních motorů Parsun, Suzuki, Evinrude, Hidea, Honda, Tohatsu, Mercury, Johnson, Yamaha
Servis lodních motorů Parsun, Suzuki, Evinrude, Hidea, Honda, Tohatsu, Mercury, Johnson, Yamaha
Ceník servis lodních motorů 2023
Ceník servis lodních motorů 2023
otazky a odpovedi o lodních motorechotazky a odpovedi o lodních motorech

Jaké lodní motory servisujete ?

Servisujeme závěsné lodní motory všech předních světových značek již přes šestnáct let.
Jsme autorizovaný servis lodních motorů značek Parsun, Mercury, Tohatsu, Suzuki, Hidea a provádíme záruční i pozáruční servis lodních motorů značek Yamaha, Honda, Johnson, Evinrude a dalších.

Proč je potřeba servisovat lodní motory?

Mnoho lidí pravidelnou údržbu podceňuje. Stává se nám často, že k nám přijede zákazník s poruchou, které šlo předejít. Opravy z důvodu nefunkčního chladícího systému, převodovky, palivového systému apod. bývají drahé a přitom se jim opravdu dá předejít. Někdy se takový motor už ani nevyplatí uvádět zpět do provozu. Například cena samotné převodovky HONDA-25 převyšuje padesátitisícovou částku. Pravidelný servis lodních motoru je velmi důležitý, zejména u motorů používaných ve slané vodě.

Máte diagnostiku na lodní motory?

Jsme vybaveni diagnostickým zařízením na lodní motory se vstřikováním od 20 Hp do 300 Hp.

Po kolika (moto) hodinách mám servisovat lodní motor?

Motor je kontaminován solí hned po prvních hodinách. Uložit tedy po sezóně motor bez údržby mívá fatální následky. Zdaleka nestačí motor pouze propláchnout ve sladké vodě. Sůl a oxidace se dostane do nejmenších pórů, závitů a skulin, následkem čehož se motor stává nerozebíratelný. Například převodovka může vydržet bez zásahu pět sezón, ale rozebrat jí v případě poruchy je pak už takřka nemožné. Poté přichází na řadu hořák a kladivo. Proto u motorů používaných na moři je nezbytností posezónní servis. Takový motor vyžaduje více péče a úkonů. Není to tedy ani tolik o tom, kolik moto-hodin mám najeto, nýbrž o tom, v jaké vodě a za jakých podmínek. Každý motor má ovšem v servisní knížce uvedeno, po kolika hodinách jej kontrolovat, servisovat či seřídit. My doporučujeme každoroční po-sezónní servis.

Mám servisovat motor i po sladké vodě?

Sladká voda není destilovaná! Na sladké vodě je na tom motor podstatně lépe, ale přesto potřebuje kontrolu pro bezproblémovou funkci. Stalo se, že nám zákazník přivezl zánovní motor Suzuki na celkovou kontrolu. Pořízen ve Švýcarsku, sice plul po sladkém jezeře, ale voda byla natolik mineralizovaná, že převodovka nešla rozebrat. Například rybářské vlasce namotané na hřídeli lodní šroubu mohou poškodit gufero převodovky natolik, že vnikající voda převodovku takřka zlikviduje.

Musí se lodní motor zazimovat ?

Při uložení ve vlhkých prostorách s výkyvy teplot dochází ke kondenzaci vody v motoru. Následkem je degradace motorového oleje, motor uvnitř koroduje. Zazimování doporučujeme.

Pravidelný servis vs. žádný servis ?

Pravidelně servisované motory vydrží tisíce hodin plavby a desítky let bezproblémového fungování. Neservisovaný motor je po pěti letech vhodný na generální opravu či do šrotu.

Máte to k nám daleko?

Umíme přijímat i odesílat lodní motory na servis a ze servisu poštou.
Stačí se domluvit.

Jaké úkony obnáší malý servis lodních motorů?

Předsezónní a posezónní kontrola.
Servis obsahuje tyto úkony:

– výměna motorového oleje
– výměna převodového oleje
– promazání a seřízení motoru
– kontrola a seřízení řazení
– celková kontrola motoru

Jaké úkony obnáší velký servis lodních motorů?

Předsezónní a posezónní kontrola.
Servis obsahuje tyto úkony:

– výměna motorového oleje
– výměna převodového oleje
– kontrola těsnosti
– kontrola palivového systému
– kontrola chlazení (termostat, impeller)
– promazání a seřízení motoru
– seřízení ventilových vůlí
– synchronizace karburátorů a škrtících klapek u systému se vstřikováním
– celková kontrola motoru